4-6 Yaş Arası Çocuklarda Görsel-İşitsel Araçlarla Fransızca Öğretimi


Akdoğan Öztürk S.

IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, ss.1055-1062

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1055-1062
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Zihinsel ve duyusal açıdan doğuştan gelen bir üstünlüğe sahip olan çocukların yabancı dil öğrenmede yetişkinlere göre daha avantajlı oldukları yapılan birçok çalışma ile ortaya konulmuştur. Küreselleşen dünyanın önemli bir parçası olan yabancı dil ve öğrenimi, günümüzde okul öncesi dönemde yer almaktadır ve bu dönemde daha etkin olduğu savunulmaktadır. Özellikle ülkemizde yabancı dil öğretimi dediğimizde akla ilk gelen ve çoğunlukla Türkiye’de ilk öğrenilen yabancı dil İngilizcedir. Bu çalışmada, İngilizce öğrenen çocuklarda ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğretimi üzerine çalışılmıştır. Araştırmada, 4-6 yaş grubu çocuklarda görsel-işitsel araçların dil öğretimindeki yansımaları ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bunun için de özellikle şarkı kullanımının erken çocukluk döneminde yabancı dil öğretiminde etkileri görülmeyi hedeflenmiştir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Katılımcılarımız Erzincan’da bulunan özel bir ana okulunda öğrenim gören 4-5 yaş ve 5-6 yaş olmak üzere iki grup toplamda 20 çocuktan oluşmaktadır. Her bir grup ile haftada 2 gün birer saat ders işlenmiştir. Veriler gözlem sonucu elde edilmiş ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Yabancı Dil Gözlem ve Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yapılarak incelenmiştir. Sonuçlar doğrultusunda, erken yaşta yabancı dil öğretiminde görsel-işitsel araçların, özellikle şarkıların eğitim sürecini olumlu yönde etkilediği söylenebilir. Çocuklar derste sadece dinleyici konumunda değil şarkı söyleyen ve dans eden aktif katılımcılar olarak yer almaktadırlar böylece motivasyonları artmaktadır. Çocuk şarkılarının görselleriyle kullanılması ise süreci daha eğlenceli ve öğrenimin daha kalıcı olmasına katkı sağlamaktadır. Değerlendirme sonucu elde edilen veriler, şarkılar aracılığıyla çocukların çok kısa bir sürede kelime dağarcıklarının genişletilmesinin mümkün olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi, Yabancı dil öğretimi, Şarkılar, İkinci yabancı dil.

Related studies show that children are good at learning foreign/second languages than adults since children are mentally superior in learning languages. Today foreign language education is salient in the globalized world, and it is a part of the pre-school education because it is assumed that foreign language education becomes effective for preschoolers. Turkey has a foreign language education setting, and English is the primary foreign language that is offered in schools. This study presents French language education as a secondary foreign language to the children who learn English as a primary foreign language and aims to unveil the impact of visual-auditory tools on 4–6- year-old children who learn the foreign language. In this regard, especially the impact of using songs on young learners is explored, and the study is oriented in case study, which is one of the qualitative research methods. Two groups with twenty students whose ages are 4-5-year-old and 5-6-year-old and who are enrolled in a kindergarten in Erzincan have been recruited for this study. Each group has taken two-hour language courses in a week. Data have been collected through observation, and “Foreign Language Observation and Evaluation Form”, which has been prepared by the researcher, and the related data have been analyzed through descriptive analysis. The findings have shown that visual-auditory materials, especially songs, have positive impact on young learners’ foreign language education. The children have participated the classes actively, and this has increased their motivation. Using visual cues for children’s songs has made the teaching process enjoyable and contributed to its efficacy. Moreover, the findings have yielded that the children could extent their vocabulary knowledge thanks to children’s songs. Keywords: Kindergarten, Foreign language education, Songs, Secondary foreign language education