Yeni Bir Yaklaşım: Muhasebe Eğitiminde Bütünsel Yaklaşım ve Tercan Meslek Yüksekokulu Muhasebe Programı Örneği


ALA T., ÖZDEMİR A.

Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, cilt.3, ss.146-160, 2015 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3
  • Basım Tarihi: 2015
  • Dergi Adı: Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.146-160
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Teknolojik oryantasyonlar, bağımsız denetim, muhasebe standartlarına paralel yeni kayıt yaklaşımları muhasebe hizmetlerinin gelişimini önemli ölçüde etkilemektedir. Muhasebenin ilkesel ve kurallı yönünün bir arada öğretilebilmesi için bütünsel ve entegre bir anlayışa ihtiyaç vardır. Çalışmamızda sunulan bu anlayış modeli, muhasebenin tüm bileşenlerinin muhasebe bilgi sistemi teknolojileri ile birlikte uygulanabilirliğine yönelik farkındalıkları kapsamaktadır. 

Anahtar Kelime: Muhasebe Eğitimi, Tercan MYO, Bütünsel Yaklaşım, UES, IES.

Classified financial data shall be recorded will be converted to the information in the accounting process and can be reprorted to the competant requires intermediate skilled labor. In this respect required accountant stuff of the accounting information systems appropriate to the purposes and integrated mobility capabilities are associated with theoretical and experimental vocational training to learn. 

Technological orientations, audit, account records in parallel with new approach to the account standards affect the development of accounting services. To able to teach with the principle and regular aspects of the accounting have need in holistic and integrated approach. This approach model presented in our study, accounting information system technologies with all components of the accounting is addressed to the applicability by involve awareness.

Key Words: Accounting Education, Holistic Paradigm, Vocational School of Tercan, IES, UES.