Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.27-37, 2021 (Hakemli Dergi)
Belediyenin Emlak Müdürlüğü’nde sahip olup gayrimenkullerle
ilgili sayısız giren ve çıkanla kaotik bir ortamda hizmet verilmeye çalışılmaktadır. Bu da ciddi bir verimlilik problemi içermektedir. Karışık ortamın ardındaki problemi ortaya çıkartıp, vatandaşın gayrimenkul ile ilgili bilgiye erişimi ve işlem yapmasına
sağlayacak sistemi hızlı ve güvenli şekilde artırmaya yönelik tasarım düşüncesiyle çözüm aranmaktadır. Metodoloji 4 aşamada
sorunu bulmayı ve çözüme ulaşmayı sağlamaktadır: Görmekanlamak-yapmak-test etmek. İlk aşamada paydaşların çalıştığı
ortamda mülakat yapılarak ve gözlemlenerek sorunlara ortaya
konmaktadır. İkinci aşamada sorunlar gruplanmakta ve çözümler
üretilmektedir. Üçüncü aşamada seçilen fikrin prototipleri kurgulanmaktadır. Dördüncü aşamada hem kâğıt hem de davranışsal
prototipler üzerinden paydaşlardan geri dönüşüm alınmaktadır.
Emlak Müdürlüğü biriminde vatandaşlara verilen hizmet noktasında yaşanan yoğunluk iş akışının yeniden planlanmasıyla hafifletildi.
Tasarım düşüncesi inovasyon sürecinin uygulanması sonucunda
yığılmalar, eksik bilgilendirilme ve lüzumsuz işgaller son bulmaktadır.