Çocuk Gelişimi Ön Lisans Öğrencilerinin Nomofobi ve Derse Katılımları Arasındaki İlişkiler


Aydoğdu F., Gürsoy F.

1st International Conference on Scientific and Academic Research, Konya, Türkiye, 10 - 13 Aralık 2022, ss.551-556

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.551-556
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çocukların gelişimini ve eğitiminde aktif rol alan eğitmenler, uzmanlar, araştırmacılar çocukların desteklenmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu hedef doğrultusunda çocuk gelişimi ön lisans öğrencileri de önemli etkiye sahiptir. Çocuk gelişimi ön lisans öğrencileri çocukların gelişimlerini desteklemeye yönelik birçok uygulamalı ders almaktadır. Çocuk gelişimi ön lisans öğrencilerinin derse aktif bir şekilde katılımları mesleki hayatlarında çocukların gelişimlerini destekleme konusunda önemli katkı sağlayabilecektir. Bu doğrultuda derse katılımlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi önemli görülmektedir. Araştırma çocuk gelişimi ön lisans öğrencilerinin nomofobi ve derse katılımları arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmaya Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı’nda öğrenim 100 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmada öğrencilere Nomofobi Ölçeği ve Genel Olarak Derslere Katılım Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilen uygun betimsel istatistik yöntemleriyle çözümlenmiştir. Bu kapsamda öğrencilerin nomofobi düzeyleri ile derse katılımları arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda nomofobi ve katılım ölçeği toplam-alt boyutlarında anlamlı ilişki bulunmamıştır. Derse katılım düzeyi düşük öğrenciler ve farklı bölüm öğrenciler üzerinde çalışmaların yapılması önerilmektedir.