ÇEVRİMİÇİ ALIŞVERİŞLERDE WEB ATMOSFERİNİN DUYGULAR VE TEKRAR SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ


Creative Commons License

Erciş A., Yıldız T., Aykut O. H.

Global Journal of Economics and Business Studies, cilt.9, sa.18, ss.120-132, 2020 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 9 Sayı: 18
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Global Journal of Economics and Business Studies
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, Index Copernicus, Sobiad Atıf Dizini
  • Sayfa Sayıları: ss.120-132
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çevrimiçi alışveriş yapan tüketicilerin tekrar satın alma niyetlerine etki eden faktörleri belirlemeyi amaç edinen bu çalışmada; bilgi vericilik, eğlence, bilgi içeriğinin etkinliği olmak üzere üç boyutuyla ele alınan web atmosferinin olumlu ve olumsuz duygular üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Ayrıca duyguların tekrar satın alma niyeti üzerindeki etki de araştırılmıştır. Araştırmanın ana kütlesini Erzincan’da yaşayan 18 yaş ve üzeri çevrimiçi alışveriş yapan tüketiciler oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre web atmosferi boyutlarından bilgi vericilik ve bilgi içeriğinin etkinliği hem olumlu hem de olumsuz duyguları etkilemektedir. Duyguların tekrar satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür

  • The purpose of this study is to determine the factors affecting the repeat purchasing intentions of online shopping consumers; The effect of the web atmosphere, which is handled in three dimensions as informativeness, entertainment, and the effectiveness of information content, on positive and negative emotions. In addition, the effect of emotions on repeat purchase intent has been investigated. The main mass of the research is consumers who live in Erzincan, 18 years old or over, and do online shopping according to the results informativeness and the effectiveness of the information content from the web atmosphere dimensions affect both positive and negative emotions. Emotions were found to have an impact on repeat purchase intent.