Global Journal of Economics and Business Studies, cilt.9, sa.18, ss.120-132, 2020 (Hakemli Dergi)
Çevrimiçi alışveriş yapan tüketicilerin tekrar satın alma niyetlerine etki eden faktörleri belirlemeyi amaç edinen
bu çalışmada; bilgi vericilik, eğlence, bilgi içeriğinin etkinliği olmak üzere üç boyutuyla ele alınan web
atmosferinin olumlu ve olumsuz duygular üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Ayrıca duyguların tekrar satın alma
niyeti üzerindeki etki de araştırılmıştır. Araştırmanın ana kütlesini Erzincan’da yaşayan 18 yaş ve üzeri
çevrimiçi alışveriş yapan tüketiciler oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre web atmosferi boyutlarından
bilgi vericilik ve bilgi içeriğinin etkinliği hem olumlu hem de olumsuz duyguları etkilemektedir. Duyguların
tekrar satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür