KANAL ENTEGRASYONUNUN ALGILANAN GÜÇLENDİRME, ÇEŞİTLİLİK VE FAYDA ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN SATIN ALMA DAVANIŞLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ


Creative Commons License

Kurnuç M., Aykut O. H.

THE ECONOMIC RESEARCH AND FINANCIAL MARKTES CONGRESS WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2023, cilt.1, ss.101-102

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Eskişehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.101-102
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son derece hızlı gelişen teknoloji neredeyse bütün insanlığın hayatına dokunmaktadır. Gelişen teknolojiler gerek iş hayatının gerekse sosyal yaşantıların seyrini değiştirmektedir. Bu durum elbette ki tüketici davranışlarına da yansımaktadır. Yoğun rekabet ortamında faaliyetlerini sürdürmeye çalışan işletmeler tüketicilere pek çok konuda olduğu gibi satış kanallarında da alternatifler sunmaktadır. Sunulan bu alternatifler ve gelişen teknoloji sayesinde tüketicilerin satın alma davranışları yeni boyutlar kazanmaktadır. Bu boyutların son yıllarda en yaygın olan iki türü ise showrooming ve webrooming davranışlarıdır. Bahsedilen bu iki davranışın yanı sıra internetten araştırıp yine internet üzerinden satın alımlar veya fiziksel mağazalardan araştırıp yine fiziksel mağazadan satın alımlar da sıkça görülen satın alma davranışlarındandır.

Bu çalışmanın amacı tüketicilerin sergiledikleri satın alma davranışlarına göre kanal entegrasyonu, güçlendirme, çeşitlilik ve fayda algılamalarında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Ayrıca kanal entegrasyonunun güçlendirme, çeşitlilik ve fayda üzerindeki etkisinin incelenmesi de çalışmanın bir diğer amacıdır. Bu amaçlar doğrultusunda veri toplama aracı olarak anket uygulaması yapılmıştır. Anket, çalışmanın tüm boyutlarını kapsayan, literatürde geçerliliği ve güvenilirliği test edilmiş ölçeklerden oluşturulmuştur. Anketler katılımcılara çevrimiçi olarak ulaştırılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarının hem literatüre hem de işletmelere katkı sağlayacak bilgiler sunacağı öngörülmektedir.

The rapidly advancing technology has a significant impact on the lives of almost all humanity. Emerging technologies are changing the course of both work life and social interactions. This situation, of course, also reflects on consumer behavior. In the competitive business environment, businesses striving to sustain their activities offer alternatives to consumers in various aspects, including sales channels, thanks to the alternatives provided by developing technology. Consumer purchasing behaviors have gained new dimensions with the emergence of two common types of behaviors in recent years, namely showrooming and webrooming. In addition to these behaviors, purchasing behaviors such as researching online and buying online or researching in physical stores and buying from physical stores are also commonly observed. The aim of this study is to determine whether there are differences in channel integration, empowerment, assortment, and perceived benefits according to consumer purchasing behaviors. Another aim of the study is to examine the impact of channel integration on empowerment, assortment, and perceived benefits. For data collection, a survey was conducted as the research instrument. The survey was created using validated and reliable scales that cover all dimensions of the study from the literature. The surveys were delivered to the participants online. The collected data were analyzed using SPSS and AMOS software. It is expected that the results of the analysis will provide valuable information for both the literature and businesses.