Okul Öncesi Eğitimde Yapay Zekâ Kullanımı


Aydoğdu F.

2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON INNOVATIVE ACADEMIC STUDIES, Konya, Türkiye, 28 - 31 Ocak 2023, ss.322-325

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.322-325
  • Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yapay zekâ araçları, küçük çocuklar arasında öğrenmeyi ve gelişimi geliştirmek için erkençocukluk eğitimi alanında giderek daha fazla kullanılmaya başlamıştır. Yapay zeka eğitimi, çocuklarınbilgisayarların nasıl algıladığını, öğrendiğini, karar verdiğini, yarattığını ve hareket ettiğini anlamasınayardımcı olur. Yapay zeka eğitimi, farklı disiplinlerdeki bilgileri ve birden çok teknolojiyi aynı andaentegre edebilir ve çocukların öğrenimini zenginleştirme konusunda büyük bir potansiyele sahiptir. Okulöncesi çocukların yapay zekâ arayüzlü oyuncaklarla veya robotlarla etkileşimleri, yaratıcılıklarını,duygularını, sorgulamalarını ve okuryazarlık becerilerini geliştirebilir. Küçük çocukların yapay zekâteknolojilerini anlamlı bir şekilde anlayamayacağına dair endişeler olsa da, özellikle yaşlarına uygun veönceki deneyimleriyle ilişkisi öğrenme fırsatları sağlandığında yapay zekânın temel işlevlerini anlamayeteneğine sahip olacaklardır. Ancak gelişimsel özelliklerinden dolayı küçük çocuklara yönelik yapayzekâ uygulamaları temel kavramlara ve basit etkinliklere yönelik geliştirilmektedir. Bu çalışmada küçükçocuklara yönelik yapay zekâ uygulamalarının gerçekleştiği çalışmalar ışığında yapay zekânın okulöncesi çocukların eğitiminde kullanılabilirliği tartışılmıştır. Araştırma sonucunda yapa zekâuygulamalarının okul öncesi çocukların yaratıcılıklarını, sorgulama, okuryazarlık, duyu, matematikbecerilerini, temel kavram edinimlerini artırdığı tespit edilmiştir. Yapay zekâ araçları, küçük çocuklar arasında öğrenmeyi ve gelişimi geliştirmek için erkençocukluk eğitimi alanında giderek daha fazla kullanılmaya başlamıştır. Yapay zeka eğitimi, çocuklarınbilgisayarların nasıl algıladığını, öğrendiğini, karar verdiğini, yarattığını ve hareket ettiğini anlamasınayardımcı olur. Yapay zeka eğitimi, farklı disiplinlerdeki bilgileri ve birden çok teknolojiyi aynı andaentegre edebilir ve çocukların öğrenimini zenginleştirme konusunda büyük bir potansiyele sahiptir. Okulöncesi çocukların yapay zekâ arayüzlü oyuncaklarla veya robotlarla etkileşimleri, yaratıcılıklarını,duygularını, sorgulamalarını ve okuryazarlık becerilerini geliştirebilir. Küçük çocukların yapay zekâteknolojilerini anlamlı bir şekilde anlayamayacağına dair endişeler olsa da, özellikle yaşlarına uygun veönceki deneyimleriyle ilişkisi öğrenme fırsatları sağlandığında yapay zekânın temel işlevlerini anlamayeteneğine sahip olacaklardır. Ancak gelişimsel özelliklerinden dolayı küçük çocuklara yönelik yapayzekâ uygulamaları temel kavramlara ve basit etkinliklere yönelik geliştirilmektedir. Bu çalışmada küçükçocuklara yönelik yapay zekâ uygulamalarının gerçekleştiği çalışmalar ışığında yapay zekânın okulöncesi çocukların eğitiminde kullanılabilirliği tartışılmıştır. Araştırma sonucunda yapa zekâuygulamalarının okul öncesi çocukların yaratıcılıklarını, sorgulama, okuryazarlık, duyu, matematikbecerilerini, temel kavram edinimlerini artırdığı tespit edilmiştir.
Yapay zekâ araçları, küçük çocuklar arasında öğrenmeyi ve gelişimi geliştirmek için erken çocukluk eğitimi alanında giderek daha fazla kullanılmaya başlamıştır. Yapay zeka eğitimi, çocukların bilgisayarların nasıl algıladığını, öğrendiğini, karar verdiğini, yarattığını ve hareket ettiğini anlamasına yardımcı olur. Yapay zeka eğitimi, farklı disiplinlerdeki bilgileri ve birden çok teknolojiyi aynı anda entegre edebilir ve çocukların öğrenimini zenginleştirme konusunda büyük bir potansiyele sahiptir. Okul öncesi çocukların yapay zekâ arayüzlü oyuncaklarla veya robotlarla etkileşimleri, yaratıcılıklarını, duygularını, sorgulamalarını ve okuryazarlık becerilerini geliştirebilir. Küçük çocukların yapay zekâ teknolojilerini anlamlı bir şekilde anlayamayacağına dair endişeler olsa da, özellikle yaşlarına uygun ve önceki deneyimleriyle ilişkisi öğrenme fırsatları sağlandığında yapay zekânın temel işlevlerini anlama yeteneğine sahip olacaklardır. Ancak gelişimsel özelliklerinden dolayı küçük çocuklara yönelik yapay zekâ uygulamaları temel kavramlara ve basit etkinliklere yönelik geliştirilmektedir. Bu çalışmada küçük çocuklara yönelik yapay zekâ uygulamalarının gerçekleştiği çalışmalar ışığında yapay zekânın okul öncesi çocukların eğitiminde kullanılabilirliği tartışılmıştır. Araştırma sonucunda yapa zekâ uygulamalarının okul öncesi çocukların yaratıcılıklarını, sorgulama, okuryazarlık, duyu, matematik becerilerini, temel kavram edinimlerini artırdığı tespit edilmiştir.