Ürün, Müşteri ve Kullanıcı Deneyimi Odaklı Yaklaşımların Hizalanması


Akın M.

Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.12-27, 2020 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu makalede ürün, müşteri, kullanıcı odaklılığın aynı organizasyonda olması gerektiği vurgulanmaktadır. Saç ve yüz bakım sektöründe etnografik ve netnografik çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Piyasada ürün ve marka çeşitliliğine rağmen kullanıcıların beklentilerini karşılamaktan uzaktırlar. Öte taraftan, kullanıcı deneyimi açısından Japon menşeli Platinum Vuvu istisnai kullanıcı deneyimi sunmaktadır. Kullanıcının sadece kepeklenme, yağlanma gibi saç sorunlarını çözmekle kalmamakta aynı zamanda günün yorgunluğunu ve stresini de almaktadır. Fakat gereken ürün ve müşteri hizmet desteği olmaksızın Türkiye pazarına tam giremedikleri görülmektedir. Kullanıcı deneyiminin sadece tek başına yeterli olmadığı arkasında güçlü bir organizasyon (ürün) ve marka (müşteri) desteğine ihtiyaç hissedilmektedir.